دسته‌بندی نشده

دوربین مداربسته ضد انفجار چیست؟

دوربین مداربسته ضد انفجار نوعی دوربین مداربسته است که به منظور استفاده در محیط های خاص مانند نیروگاه ها و مناطق گازی که امکان انفجار در آن ها وجود دارد، طراحی شده است. این دوربین ها در مقابل انفجار و فشار های شدید بسیار مقاوم بوده و آسیبی نمی بینند. بنابراین در مکان هایی که خطر انفجار وجود دارد، برای نظارت و جلوگیری از بروز هر گونه حادثه ای، از دوربین مداربسته ضد انفجار استفاده می کنند. در این مقاله به بررسی دوربین ضد انفجار و چگونگی کارکرد آن می پردازیم

این دوربین ها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت بروز انفجار در بیرون از محفظه ی دوربین، سیستم دوربین مداربسته هیچ گونه آسیبی نمی بیند. بدنه ی این دوربین ها از جنس فولاد ضد زنگ است. دوربین های مداربسته ضد انفجار مقاومت بالایی در مقابل پرتو های ماوراء بنفش، آلودگی هوا و بخار نمک دارند. هم چنین برای بالا بردن مقاومت بدنه دوربین از الکترواندود استفاده می کنند. این نوع دوربین های مداربسته را در هر مکانی می توان نصب کرد اما بیشترین کاربرد آن ها در محیط هایی است که در آن احتمال انفجار وجود دارد.

ساختار دوربین مداربسته ضد انفجار

ساختار این دوربین ها به گونه ای است که در صورت آسیب دیدن برد و قطعات الکترونیکی برد داخل محفظه دوربین، هیچ گونه انرژی الکتریکی، گرما و جرقه ای از محفظه داخلی آن خارج نمی شود. زیرا در غیر این صورت ممکن است در محیط پیرامون دوربین انفجار صورت گیرد. روی بدنه ی این دوربین ها هیچ گونه حفره یا درزی وجود ندارد. این طراحی موجب شده، در صورت اختلال و یا جرقه الکتریکی در داخل محفظه دوربین، این اختلال به بیرون سرایت نکند. به این ترتیب از خسارات مالی و جانی تا حد امکان جلوگیری می شود. هم چنین بدنه ی این دوربین ها مقاومت بالایی در مقابل هر گونه فشار، گرما و حرارتی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *